Äntligen är sociologin över :) Har hunnit läsa än mer i avslutsboken, och det är välidgt många tänkvärda saker i den. En grej som jag själv känner att jag fuskar med, dock enbart av ren tidsbrist, är förberedelser. Visste du t.ex. att (Nr3) – En kund som får frågan “Vill du berätta lite om ert företag?” blir inte särskilt imponerad! Det som var okej på stenåldern, innan vi fick Internet, eftersom det var en smula svårare att få tag i aktuell information, är inte okej på 2000-talet då vi har information at-our-fingertips. Varför ta upp en massa dyrbar tid med att fråga sånt vi kan kolla med en enkel googling!? Skitdåligt, och jag har gjort det själv.
Nej, det bästa är att ta reda på lite fakta innan så att det finns något att prata om, och ställa frågor av typen “Jag har sett att ni är indelade i affärsområden. Hur arbetar ni för att få dom att samarbeta om de gemensamma målen?” :) Det är så jäkla enkelt, men vi gör det alldeles för sällan. Det är dessutom så att jag har hört kunder berömma och beundra konsulter och säljare som kommit förberedda och intresserade och kunnat jump-starta samtalen från en helt annan nivå än när vi börjar med “Vill du berätta lite om ert företag?” ;)
Så, visste du det? Det förväntas av dig att du är förberedd och insatt i din kunds verksamhet och utmaningar!
0906090609 inföll imorse!!
Helt otroligt, och jag låg och sov mitt lilla mähä :) Hur firade du och ni andra denna fantastiska högtid? Själv ska jag gå och dubbelfira med en kopp kaffe för resultatet är klart och vi slog budget och prognos igen :D
No prescription needed! reductil without prescription reductil no prescription reductil sale meridia without prescription meridia no prescription meridia sale clonazepam without prescription clonazepam no prescription clonazepam sale klonopin without prescription klonopin no prescription klonopin sale xenical without prescription xenical no prescription xenical sale ativan without prescription ativan no prescription ativan sale cialis without prescription cialis no prescription cialis sale