Wow, terminen är slut och jag är färdig med B-kursen i Sociologi :) Jag fixade till det sista och justerade syftet så att det höll ihop med teori, empiri och analys. Gjorde också en del fix och trix med layout och visuell framtoning för att försöka göra dokumentet mer läsbart. Allt för er konsumenter av materialet ;)
Uppsatsen är en studie över kundmöten på CSN, dess utveckling och kundernas förändrade beteende. Att införa e-tjänster och utveckla fler tjänster som kunderna ska använda själva utan kontakt med handläggare innebär en risk att det förtroende som det personliga mötet tidigare kunnat överbrygga nu naggas i kanten i mötet med det opersonliga systemet. Så länge det finns en osäkerhet i samhället och hos kunderna kring avancerade tjänster på Internet kommer vi att uppleva någon form av ambivalens hos de kunder som går över till att använda e-tjänster. Den ambivalensen kan minskas med hjälp av ett tryggt beteende från de byråkrater på myndigheten som möter kunderna, och kanske via andra personer som kan bli till symboler för det viktiga förtroendet för CSN och dess tjänster.
Läs hela uppsatsen på sociologisidan.